Total Pageviews

Sunday, August 25, 2013

My missed misscarriage story

It's happen again. First time gugur masa bulan 5 hari tu. Then bulan August nie. Kali nie ekin lebih tabah. Ekin tau ini semua kuasa Yang Maha Esa. X ada rezeki untuk kami lagi. Dua pengalaman yang berbeza. Kedua duanya mempunyai ceritera yang tersendiri. First gugur x buat D&C. Semulajadi fetus keluar sendiri. Sangat sakit tapi ia sekejap. After gone through all the procedure semuanya kembali normal. Alhamdulillah.. Tapi kali nie disebabkan ekin dah bekerja ekin x berani nak tunggu fetus keluar sendiri. Kita tak tau bila dia akan keluar. Sekelip mata je sakit perut & bleeding. Ekin x berani utk tanggung risiko. So ekin ckp dgn doc ekin request utk buat D&C. If buat dekat private sehari je dah boleh balik. Ekin buat dekat hospital ampang. Tapi dugaan ekin kena tunggu dua hari utk buat procedure tu disebabkan bilik OT (operation teater) penuh. Ekin terpaksa berpuasa selama 22 jam sebab doc x sure bila turn ekin. X rasa lapar, dahaga sebab air masuk dalam badan. Cuma ekin stress sebab kena tunggu lama dan terpaksa tahan sakit sebab doc dah masukkan ubat utk lembutkan rahim. Sangat sakit. :( kali nie kesakitan berganda dari yang sebelum nie. Akhirnya tepat jam 9.30 malam barulah turn ekin. Takut, nervous semua ada. Ekin x pernah masuk OT. Ini first time dalam hidup ekin. Hanya Allah yang tahu. Lagi takut daripada pengalaman bersalinkan naufal dulu. Lepas dipengsankan x tau apa yg jadi. X rasa pun apa apa. Syukur Alhamdulillah. Cuma rasa mamai, pening yg amat+nak muntah pun ada. Nurse byk membantu masa nie. Lama juga kesan bius tu nak hilang. Bila dah rasa ok barulah ekin bangun. Alhamdulillah ekin x rasa sakit. Ekin still bleeding lagi rasa pelik jugak x kan darah still keluar lagi. Masa gi washroom terkejut sebab ada lebihan janin yang keluar. Lepas tu baru rasa lega sebab dah x bleeding lagi. Doc cakap kena buat ultrasound sekali lagi takut ada lebihan yang masih tertinggal lagi. Masa tu ekin doa banyak banyak sebab takut sangat. Takut utk melalui proses yang sama lagi. 

Pagi tu doc buat sekali lagi ultrasound. Alhamdulillah x ada yang tertinggal. Syukur Alhamdulillah dan yang paling seronok boleh discharge. Rindu dekat Naufal tersangat sangat. Siap request dekat doc saya nak balik hari nie blh x? saya dah x bleeding dah, saya x muntah. Tersenyum je doc tu. Demi anak x ingat sakit apa dah. Orang nampak saya senyum je tapi dalam hati hanya Allah yang tahu. Apapun saya redha, tawakal. Rezeki  itu pasti ada. Saya ada Harith Naufal. Buah hati pengarang jantung saya dan hubby. Alhamdulillah saya dah x susahkan hati suami saya lagi. Dia bersengkang mata menjaga saya sepanjang saya di hospital, balik jaga naufal pulak. Kesian dekat mak mertua saya dan ayah mertua saya juga. Terima kasih mak ayah tolong jaga naufal. Mak saya jauh dapat tgk saya sekejap je dekat hospital. Takpelah saya x suka buat org yg saya sayang susah hati. Apapun Alhamdulillah segala-galanya telah pun selamat. Syukur Ya Allah. 



No comments:

Post a Comment