Total Pageviews

Tuesday, July 24, 2012

Kenangan itu terlalu perit untuk diingati!!!

Hi all,
Assalamualaikum,

Walaupun setahun sudah berlalu namun kenangan itu masih lagi bermain-main dikepala ekin nie.... Mesti korang tertanya-tanya kenangan apakah?? Kenangan yang cukup perit untuk ekin tanggung & terima. Cukuplah sekali... kerana kesannya sampai hari nie ekin berdendam.. Wah wah wah!!! sejak bilakah Nurashikin Azaman menjadi seorang yang pendendam??? :) Bukanlah sifat ekin utk menjadi orang yg menyimpan dendam.. ekin tak kata ekin baik... cuma dendam tdk ada dlm kamus hidup ekin... "past is past" ekin redha kerana apa yang berlaku suatu ketika dahulu adalah dugaan dari Allah S.W.T dan ianya menjadikan ekin lebih matang dalam mengharungi kehidupan duniawi yang penuh dengan pancaroba, penuh dengan kepalsuan sifat manusia, penuh dgn kedengkian, penuh dengan kepura-puraan. Yes!! ekin lebih matang dlm mengharunginya dan inilah ekin yang baru... yg baru??? alhamdulillah.. yang baru ekin maksudkan ialah biarlah ekin simpan sendiri.. :)

Setahun yang lalu ianya berlaku di bulan ramadhan juga... Keputusan utk berhenti kerja secara drastik masih segar diingatan... ekin sedang mengandung pada ketika itu.. 5 bulan x silap ekin pada ketika itu... tdk pernah terlintas utk berhenti kerja dan menjadi penganggur.. (TERPAKSA UNTUK BERHENTI KERJA) disebabkan oleh tdk tahan dengan karenah manusia yang busuk hati, hasad dengki.... Ya ekin dipaksa utk berhenti kerja!!! ekin dimaki, ekin dihina.. ekin dikatakan x buat kerja!! walhal dlm keadaan yang mengandung ekin buat kerja lebih dari ekin punye jobscope sikit pun ekin x pernah pertikaikan... Mazuen & Ivy terima kasih kerana anda telah berjaya menjatuhkan ekin.. Terima kasih sangat sangat!!! Terus terang ekin katakan ekin SANGAT SERIK UTK BEKERJA DI COMPANY KECIK!! bukan ckp besar, bukan bangga diri namun ekin berckp berdasarkan kepada pengalaman. Sblm ekin join company tu ekin bekerja di Digi... Environment sgt sgt berbeza.. both multinational company. Tp rasanya mat salleh dan juga staff yg lain dekat digi lagi berbudi bahasa daripada A****.

Mungkin ianya ujian kecil yang diberi oleh Allah kepada ekin. Namun ujian itu terlalu berat utk ekin tanggung pada ketika itu.. Preggy kan.. x ada mana mana company pun akan amik wanita yg preggy utk bekerja.. Ekin redha, ekin tawakal... 7 bulan ekin dok kat rumah.... Namun Allah memberikan sesuatu yang sangat sangat bernilai utk ekin. Lahirnya Harith Naufal membuka lembaran baru dlm hidup ekin.. Menjadikan ekin lebih kuat utk melalui hari hari yang mendatang.. Alhamdulillah, Alhamdulillah.. Benar kata kwn ekin Hisham namanya. Dia resign dulu sblm ekin.. kes kami pun lebih kurang sama cuma lain issuenya.. dia ckp " ekin jgn risau, jgn sedih kerja pasti akan ada utk ekin" sebab kita yang cari kerja, bukan kerja cari kita... Kerja banyak, antara kita nak atau x nak je.. antara kita malas atau rajin je utk mencarinya...  Tq Hisham...

Masa dlm pantang Bulan Jan 2012 ekin dpt offer utk bekerja.. terpaksa tolak sebab masih dlm confinement. Lepas confinement dpt offer lagi tp terpaksa tolak sebab ekin warded. Bulan 3 2012, ekin dpt offer utk keje di IMU... dan sampai ke hari ini ekin masih disini.. Syukur Ya Allah... dan ekin selesa berada di sini.. Dan biarlah ceritera ini berakhir disini.. kerana ekin x mahu lagi kenangan itu berada diingatan ekin.. Betapa besar hikmah yang Allah berikan kepada hambanya. Kita diuji dan kita juga diberi rezeki yang berlipat ganda.... Cerita ini ekin kongsikan kepada kwn kwn ekin yang mungkin mengalami perkara yg sama.. Jangan sekali kali give up, sentiasa sabar & redha, sentiasa berusaha utk menjadi yg lebih baik dan yang paling penting sentiasa memohon keredhaan dari Allah S.W.T.

Terima Kasih Mohd Nazrul Mohd Rani kerana menjadi peneman setia saya...:) Love you always....

2 comments:

  1. kesiannya ekin..jahatnya 2 org makhluk tu..takpela..kat dunia ni kalau kita suak aniaya org, tak akan senang hidup tu..tegoklah nti..bukan meminta tapi itulah yg akan berlaku..yana pun pernah alami tapi bukan di tempat keja la..kena aniaya, fitnah dgn sepupu sendiri yg penuh hasad dengki..tapi tuhan tu adil jgn risau..skrg hidup dia, tak tau la nak ckp macam mana..maybe itulah balasan Allah sebab suka aniaya adik beradik..so jgn ekin igt lagi semua bnda tu..yg baik akan dpt balsan baik, yg jahat akn dapat balsan yg jahat juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks yana.. :) sama rupanya kita kan mcm mcm kena.. walhal kita x kacau org pun kan... teruk ekin punye fobia sampai husband ekin marah... sebab terlalu ingat dekat dua org makhluk tu... hadoiii.. Alhamdulillah skrg nie dah ok dah syukur.. :)

      Delete