Total Pageviews

Thursday, November 3, 2011

4th November 2011

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.. Syukur diberi peluang untuk bernafas sehingga hari ini. Genaplah umur saya 26thn pada hari ini.. Hari yg cukup bermakna.. hujan dipagi hari, hari ini penghulu segala hari.. hari jumaat... syukur masih diberi peluang utk beribadat kepada Allah s.w.t... Thn-thn yg sebelumnya sy celebrate birthday dengan fiancee yg kini husband sy & with my beloved family... as usual mintak hadiah (sy siap mintak hubby sy belikan a bouquet of roses.. sebab sy terlalu sukakak roses...teruk betul perangai mintak mintak.. hehe.. itu dulu ye.. ) dgn adik beradik sy mintak cake.. hehe.. tp thn nie sy rasa sy lebih matang... sy x mintak apa apa pun dekat my hubby.. first time celebrate birthday as a husband & wife... yeayyyyy.. :) Bagi sy cake & hadiah tak penting lagi.. kerana Allah s.w.t telah mengurniakan saya seorang suami yg bertanggungjawab & juga anak yg bakal sy lahirkan ini.. Bagi saya ini adalah hadiah yg cukup bermakna di hari kelahiran saya pada tahun ini..

Cuma hati sy agak tersentuh bila smlm hubby ckp " thn nie hubby x cukup duit nak belikan syg hadiah nanti hubby ada byk duit hubby belikan syg hadiah ok"... bergenang air mata saya.. sambil menaip nie pun air mata sy masih bergenang bukan kerana sy tidak mendapat apa apa hadiah dari suami saya.. tapi sy sebak kerana hubby telah byk mengorbankan segala-galanya utk sy.. sehinggakan dia x beli baju baru, dia x beli barang yg dia suka semuanya semata-mata kerana terpaksa menanggung perbelanjaan kami berdua kerana sy tdk bekerja.. Alhamdulillah kami tidaklah terlalu susah sehingga x makan.. tetapi susah dari segi x dpt la nak belanja mewah mewah, shopping sakan.. sblm nie sy ada duit sendiri jd nak beli apa pun x guna duit husband.. sedih bila tgk diri sendiri x bekerja...  :( sy rasa mcm sy menyusahkan hubby... hubby selalu pesan dekat sy "skrg nie kita susah sikit sabar lah ye.. ada lagi org yg lebih susah dari kita..at least kita ada rumah sendiri, kereta sendiri, cukup makan, cukup pakai, Allah bg rezeki lagi dekat kita.. kita nak dpt anak x lama lagi".. Ayat-ayat nie lah buatkan sy kuat sampai hari ini.. :)

Doa saya di hari kelahiran sy pada hari ini ialah semoga saya akan mendapat pekerjaan yang lebih baik kelak, dapat menjadi isteri, ibu & anak yang mithali... amin... :)

No comments:

Post a Comment